dimecres, 7 de desembre del 2016

FERRAMENTA VIRTUAL - SCRATCH

SCRATCH - PROGRAMEM A TRAVÉS DEL JOC


Hui parlarem sobre Scratch, una plataforma virtual per a programar mitjançant comandaments preestablerts tot allò que desitgem. D'una manera més simple, Scratch proporciona un llenguatge de programació fàcil i útil per a qualsevol tipus de persona.

Està clar que de primeres és molt difícil fer alguna cosa de profit amb el programa, però llegint poques guies i amb l'ajuda d'algun que altre tutorial, Scratch és un eina molt efectiva i divertida per a reforçar qualsevol programa educatiu.

El projecte que els vaig a presentar és un joc molt senzill on s'empra la resta emportant. Explicaré punt per punt com he desenvolupat el joc.

En primer lloc, la premissa era crear un joc on l'element clau fora la resta emportant, així que el primer punt va ser anotar quina classe d'interaccions es devien dur a terme. Vaig pensar en dos elements, el protagonista i que amb l'ajuda del participant arribara a aconseguir l'objectiu. Per això al meu joc s'observa la figura del gat com vol aconseguir atrapar al rat penat i per a fer-ho necessita que el participant resolga bé l'operació que se'l presenta.

Per tant, vaig incorporar un fons quotidià, un carrer amb la vorera i una façana. En aquest fons es troben el gat (protagonista) i el rat penat. 

A l'hora de programar, he emprat un circuit de controls senzills, basant-me en la pregunta-resposta. Si es deposita l'opció correcta avança cap a l'objectiu, si es contesta allò que no desitgem la història no segueix. 

Per tant, una vegada establer-ta la història només devíem col·locar l'element clau, la resta. Com que m'agrada que cada persona tinga l'oportunitat de construir el seu coneixement vaig optar per l'opció que cada xiquet i xiqueta col·loque la xifra que desitge, sempre emprant nombres dels quals el producte siga una resta emportant, per això se l'especifica que el primer nombre ha de ser major a 10.

Per a que el participant no es perga, dalt a l'esquerra de la pantalla té uns marcadors on eixen els nombres que va dipositant, i si aconsegueix fer de forma adequada l'operació, el gat anirà a la posició del rat penat aconseguint l'objectiu i sumant puntuació que apareix dalt a la dreta de la pantalla.

Com podeu veure, d'una manera senzilla hem creat un joc per a recolzar la tasca d'aprendre a restar emportant d'una forma més original i atractiva per als participants.

Sense més, vos deixe el joc. Espere que el gaudiu de la mateixa manera que jo ho faig.


Salutacions.

   
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada